Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Záchranné systémy pro létající drony
Hájek, Tomáš ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Pejchar, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá problémy spojenými se začleňováním bezpilotních prostředků do letového provozu a analyzuje možná rizika. Definuje metodiku prokázání letové způsobilosti padákového záchranného systému za extrémních klimatických podmínek. První část metodiky se zabývá splněním výkonových požadavků v podmínkách vnějšího prostředí a druhá část ověřuje výkony padákových vrchlíků. Definovaná metodika je následně ověřena praktickými zkouškami na balistickém zá- chranném systému Galaxy GBS 10.
Identifikace aerodynamických charakteristik atmosférického letadla z výsledků letových měření
Zikmund, Pavel ; Salga,, Jaroslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na téma identifikace aerodynamických charakteristik z letových měření. Tematicky práce spadá do oblasti mechaniky letu a její podoblasti letových vlastností. První, teoretická, část obsahuje charakteristiku tří identifikačních metod a to "Error equation method", "Output error method" a "Filter error method". Dále je zde uveden popis matematického modelu letounu. Stejně jako praktická část, je i teorie zaměřená na pohyb letounu se třemi stupni volnosti v rovině symetrie letounu. Závěr teoretické části je věnován simulaci letových měření s ověřením identifikačních programů. Praktická část se týká přípravy experimentu a jeho vyhodnocení. Pro měření byl vybrán letoun VUT 700 Specto a později jeho elektricky poháněná varianta VUT 700e Specto. Záznam měřených veličin na měřicí ústřednu byl rozšířen o telemetrická data z autopilota a dálkového řízení. Samotná měření pak proběhla s pomocí stabilizace letounu autopilotem při letu v rovině symetrie letounu. V rámci vyhodnocení byly srovnány výsledné odhady parametrů provedené zmíněnými identifikačními metodami s parametry získanými analytickou metodou a ze softwaru DATCOM+.
Identifikace aerodynamických charakteristik atmosférického letadla z výsledků letových měření
Zikmund, Pavel ; Salga,, Jaroslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na téma identifikace aerodynamických charakteristik z letových měření. Tematicky práce spadá do oblasti mechaniky letu a její podoblasti letových vlastností. První, teoretická, část obsahuje charakteristiku tří identifikačních metod a to "Error equation method", "Output error method" a "Filter error method". Dále je zde uveden popis matematického modelu letounu. Stejně jako praktická část, je i teorie zaměřená na pohyb letounu se třemi stupni volnosti v rovině symetrie letounu. Závěr teoretické části je věnován simulaci letových měření s ověřením identifikačních programů. Praktická část se týká přípravy experimentu a jeho vyhodnocení. Pro měření byl vybrán letoun VUT 700 Specto a později jeho elektricky poháněná varianta VUT 700e Specto. Záznam měřených veličin na měřicí ústřednu byl rozšířen o telemetrická data z autopilota a dálkového řízení. Samotná měření pak proběhla s pomocí stabilizace letounu autopilotem při letu v rovině symetrie letounu. V rámci vyhodnocení byly srovnány výsledné odhady parametrů provedené zmíněnými identifikačními metodami s parametry získanými analytickou metodou a ze softwaru DATCOM+.
Konstrukční návrh bezpilotního prostředku vyráběného technologií FDM
Sladký, Martin ; Jetela, Václav (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem bezpilotního prostředku vyráběného technologií FDM. Úvodní část se věnuje stručnému přehledu technologií 3D tisku a rešerši konstrukčních strategií využívaných pro výrobu 3D tištěných letounů. Druhá část se věnuje samotnému konstrukčnímu návrhu. Byly navrženy dva typy wingletů, křídlo a centroplán. Jednotlivé části letounu byly převedeny do formátu G-code a vytištěny na 3D tiskárně. Na závěr proběhlo sestavení letounu.
Analýza a porovnání technicko-provozních parametrů klasických letadel a bezpilotních prostředků pro provádění leteckých prací
Cihlář, Marek ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Závěrečná diplomová práce se zabývá analýzou a porovnáním technicko-provozním parametrů klasických letadel, vrtulníků a bezpilotních prostředků vhodných pro realizaci leteckých prací. Věnuje se základním faktorům, které jsou důležité pro výběr vhodného letounu pro letecké práce a výpočtem ekonomických a provozních charakteristik
Vyhodnocení dat pořízených bezpilotním prostředkem
Setnický, Viktor ; Hanzl, Vlastimil (oponent) ; Kalvoda, Petr (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá použitím bezpilotných leteckých prostriedkov pre fotogrametrické účely využiteľné v geodézii, postupne je popísaný systém ktorým sa realizovalo snímkovanie, predstavené sú tiež programy ktorými bolo realizované spracovanie dát. Na príklade tvorby ortofoto snímku je ukázaná problematika plánovania a zberu dát pomocou bezpilotného systému. Ďalšia časť práce sa zaoberá konfrontovaním výsledkov, konkrétne testovaním presnosti na základe nezávislého kontrolného terestrického zamerania bodov výberu. Cieľom práce je poukázať na vysoký potenciál využitia týchto zariadení v geodézii.
Konstrukce prostředku UAV pro environmentální výzkum
VOJÁČKOVÁ, Adéla
Předmětem bakalářské práce je realizace bezpilotního prostředku pro environmentální výzkum. Teoretická část mapuje druhy a využití bezpilotních prostředků, legislativní rámec pro jejich provoz a popis jednotlivých komponentů. Praktická část pojednává o návrhu, konstrukci a následné konfiguraci daného prostředku.
Konstrukční návrh bezpilotního prostředku vyráběného technologií FDM
Sladký, Martin ; Jetela, Václav (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem bezpilotního prostředku vyráběného technologií FDM. Úvodní část se věnuje stručnému přehledu technologií 3D tisku a rešerši konstrukčních strategií využívaných pro výrobu 3D tištěných letounů. Druhá část se věnuje samotnému konstrukčnímu návrhu. Byly navrženy dva typy wingletů, křídlo a centroplán. Jednotlivé části letounu byly převedeny do formátu G-code a vytištěny na 3D tiskárně. Na závěr proběhlo sestavení letounu.
Vyhodnocení dat pořízených bezpilotním prostředkem
Setnický, Viktor ; Hanzl, Vlastimil (oponent) ; Kalvoda, Petr (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá použitím bezpilotných leteckých prostriedkov pre fotogrametrické účely využiteľné v geodézii, postupne je popísaný systém ktorým sa realizovalo snímkovanie, predstavené sú tiež programy ktorými bolo realizované spracovanie dát. Na príklade tvorby ortofoto snímku je ukázaná problematika plánovania a zberu dát pomocou bezpilotného systému. Ďalšia časť práce sa zaoberá konfrontovaním výsledkov, konkrétne testovaním presnosti na základe nezávislého kontrolného terestrického zamerania bodov výberu. Cieľom práce je poukázať na vysoký potenciál využitia týchto zariadení v geodézii.
UAV snímání a rekonstrukce povrchu s podílem vodních ploch
MACILLIS, Matěj
Hlavním cílem bakalářské práce je návrh vlastního postupu při snímkování, aplikace na vzorových datech, vyhodnocení výsledků tohoto řešení a porovnání se stávajícími postupy. Teoretická část obsahuje definici pojmu UAV, jeho rozdělení podle polí využití, krátkou historii, popis snímání povrchu a typy 3D rekonstrukce. Praktická část se zabývá příčinami chybné rekonstrukce, doporučení, která by měla za úkol eliminovat či omezit vznik problematických situací, výsledky rekonstrukcí z upravovaných snímků a návrh správného postupu při snímkování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.